ပဋိမာအနုပညာရဲ့ သဘော ၁

ဦးစဝ်ထွန်းမှတ်ဝင်းရဲ့ မုဒြာစာအုပ်လို စာအုပ်မျိုးမှာ မုဒြာဖော်ပြချက်တွေထဲ ဘာရသမြောက်တယ်ဆိုတာ ထည့်ရေးထားတတ်တယ်။ ဥပမာ သမာဟိတမုဒြာဟာ သန္တရသမြောက်တယ်။ ဒီသဘောတရားကို ဖတ်သူတွေ လျစ်လျူရှုမိတတ်တယ်။ တကယ်က ပဋိမာအနုပညာတွေထဲ ရသသဘောတရားကို ဌာပနာပြီး ငုံထားတာဖြစ်ပါတယ်။

ရသသဘောတရားကို အိန္ဒိယမူမှာ ဘရတမုနိနဲ့တွဲပြီး သိပါတယ်။ နာဋျသျှတ္တရ ကျမ်းကို ရေးသားသူဖြစ်ပါတယ်။ ပါဠိလို နစ္စသတ္ထလို့ ဘာသာပြန်နိုင်တယ်။ Dramaturgy ပြဇာတ်ထုံးကို ဖော်ပြတယ်။ အနုပညာရဲ့ တာဝန်ဟာ လူ့စိတ်ကို ဖမ်းစားပြီး ရသကိုဖော်ကျူးဖို့ ဖြစ်တယ်။ ဒီရသကို ဖော်ကျူးတဲ့ ဒိဿအနုပညာတွေအတွက် နာဋျသတ္ထ ဟာ normative treatise စံပြုကျမ်းဖြစ်ပါတယ်။

ပါဠိအလင်္ကာကျမ်းမှာ ရသာဝဗောဓ ဆိုတဲ့ အခန်း၅ မှာ အကျဉ်းနည်းအားဖြင့် ဖော်ပြပါရှိပါတယ်။ စာဖတ်သူအများစု insight မမိဘူးလို့ ကျနော် ယူဆတဲ့အတွက် ဒီပို့စ်တ်တွေကို ရေးပါ့မယ်။

အခြေခံအားဖြင့် အနုပညာလက်ရာတခုမှာ အဖြူထည်သဘော လက်ရာကောင်းမှု၊ အကွန့်အညွန့်သဘောနဲ့ သင်္ကေတသဘော အပြင် ရသမြောက်အောင် ဖမ်းစားနိုင်မှုသဘော လည်းပါဝင်ပါတယ်။ ဒါကို ဂုဏ်၊ အလင်္ကာ၊ ရသလို့ ခေါ်ပါတယ်။ ဘရတမုနိက ရသဟာ အရေးကြီးဆုံးလို့ ယူဆလို့ ရသဂိုဏ်းလို့ ခေါ်တယ်။ ဓွနိဂိုဏ်း ဂုဏ်ဂိုဏ်းတွေလည်း ရှိပါတယ်။

ရသ အခြေခံ၉မျိုးရှိတယ်။ (ဘရတမုနိကပြောတော့ ၈ မျိုး။) ရသတမျိုးစီ တမျိုးစီဖြစ်ပေါ်ဖို့အတွက် လူ့စိတ်ရဲ့အခံ unconscious (ဘာဝ)ကို ပြင်ပဗဟိဒ္ဓအနုပညာအားရဲ့ လှုံ့နှိုးဆော်မှု stimulus (ဝိဘာဝ) အတိုက်ဓာတ် နဲ့ ထိခိုက်စေခြင်းအားဖြင့် ရသတွေ ဖြစ်ပေါ်ရရှိပါတယ်။

ဘာဝ ဝိဘာဝကို ဌာယီဘာဝ သဉ္စာယီဘာဝ အနုဘာဝ သာတွိကာဘာဝ (ဗျဘိစာရီဘာဝ) လို့ အနုစိပ်ပြီး ဘာတွေဘယ်လိုထည့်သွင်းဖော်ပြမလဲလို့ စဉ်းစားထည့်သွင်းလိုက်တဲ့အခါ လိုအပ်တဲ့ရသကို မြောက်အောင် ဖန်တီးတတ်လာတော့တယ်။ ဘာဝ ၄၉ မျိုးအထိ ဘရတမုနိ က ခွဲပြတယ်။

ဒီသဘောတရားကို အိန္ဒိယမူအသီးသီးရဲ့ လောကပညတ္တိ လောကဒီပဏီစတဲ့ ကျမ်းတွေအဆို cosmology နဲ့ astronomy ဇောတိသတ္ထ ကို mythology ပုရာဏ်ဒဏ္ဍာရီ မှာ ပေါင်းစပ်လိုက်တာကို နားလည်ရင် ပဋိမာစတဲ့ အနုပညာကို နားလည်ခံစားတတ်ပါတယ်။

ဆက်ပြောပါ့မယ်။
ဆရာ ဦးဇော်မင်းဦးရဲ့ facebook page မှ (Zaw Min-Oo)

https://www.facebook.com/zaw.m....inoo.12935756?mibext

image

ပဋိမာအနုပညာရဲ့ သဘော ၁

ဦးစဝ်ထွန်းမှတ်ဝင်းရဲ့ မုဒြာစာအုပ်လို စာအုပ်မျိုးမှာ မုဒြာဖော်ပြချက်တွေထဲ ဘာရသမြောက်တယ်ဆိုတာ ထည့်ရေးထားတတ်တယ်။ ဥပမာ သမာဟိတမုဒြာဟာ သန္တရသမြောက်တယ်။ ဒီသဘောတရားကို ဖတ်သူတွေ လျစ်လျူရှုမိတတ်တယ်။ တကယ်က ပဋိမာအနုပညာတွေထဲ ရသသဘောတရားကို ဌာပနာပြီး ငုံထားတာဖြစ်ပါတယ်။

ရသသဘောတရားကို အိန္ဒိယမူမှာ ဘရတမုနိနဲ့တွဲပြီး သိပါတယ်။ နာဋျသျှတ္တရ ကျမ်းကို ရေးသားသူဖြစ်ပါတယ်။ ပါဠိလို နစ္စသတ္ထလို့ ဘာသာပြန်နိုင်တယ်။ Dramaturgy ပြဇာတ်ထုံးကို ဖော်ပြတယ်။ အနုပညာရဲ့ တာဝန်ဟာ လူ့စိတ်ကို ဖမ်းစားပြီး ရသကိုဖော်ကျူးဖို့ ဖြစ်တယ်။ ဒီရသကို ဖော်ကျူးတဲ့ ဒိဿအနုပညာတွေအတွက် နာဋျသတ္ထ ဟာ normative treatise စံပြုကျမ်းဖြစ်ပါတယ်။

ပါဠိအလင်္ကာကျမ်းမှာ ရသာဝဗောဓ ဆိုတဲ့ အခန်း၅ မှာ အကျဉ်းနည်းအားဖြင့် ဖော်ပြပါရှိပါတယ်။ စာဖတ်သူအများစု insight မမိဘူးလို့ ကျနော် ယူဆတဲ့အတွက် ဒီပို့စ်တ်တွေကို ရေးပါ့မယ်။

အခြေခံအားဖြင့် အနုပညာလက်ရာတခုမှာ အဖြူထည်သဘော လက်ရာကောင်းမှု၊ အကွန့်အညွန့်သဘောနဲ့ သင်္ကေတသဘော အပြင် ရသမြောက်အောင် ဖမ်းစားနိုင်မှုသဘော လည်းပါဝင်ပါတယ်။ ဒါကို ဂုဏ်၊ အလင်္ကာ၊ ရသလို့ ခေါ်ပါတယ်။ ဘရတမုနိက ရသဟာ အရေးကြီးဆုံးလို့ ယူဆလို့ ရသဂိုဏ်းလို့ ခေါ်တယ်။ ဓွနိဂိုဏ်း ဂုဏ်ဂိုဏ်းတွေလည်း ရှိပါတယ်။

ရသ အခြေခံ၉မျိုးရှိတယ်။ (ဘရတမုနိကပြောတော့ ၈ မျိုး။) ရသတမျိုးစီ တမျိုးစီဖြစ်ပေါ်ဖို့အတွက် လူ့စိတ်ရဲ့အခံ unconscious (ဘာဝ)ကို ပြင်ပဗဟိဒ္ဓအနုပညာအားရဲ့ လှုံ့နှိုးဆော်မှု stimulus (ဝိဘာဝ) အတိုက်ဓာတ် နဲ့ ထိခိုက်စေခြင်းအားဖြင့် ရသတွေ ဖြစ်ပေါ်ရရှိပါတယ်။

ဘာဝ ဝိဘာဝကို ဌာယီဘာဝ သဉ္စာယီဘာဝ အနုဘာဝ သာတွိကာဘာဝ (ဗျဘိစာရီဘာဝ) လို့ အနုစိပ်ပြီး ဘာတွေဘယ်လိုထည့်သွင်းဖော်ပြမလဲလို့ စဉ်းစားထည့်သွင်းလိုက်တဲ့အခါ လိုအပ်တဲ့ရသကို မြောက်အောင် ဖန်တီးတတ်လာတော့တယ်။ ဘာဝ ၄၉ မျိုးအထိ ဘရတမုနိ က ခွဲပြတယ်။

ဒီသဘောတရားကို အိန္ဒိယမူအသီးသီးရဲ့ လောကပညတ္တိ လောကဒီပဏီစတဲ့ ကျမ်းတွေအဆို cosmology နဲ့ astronomy ဇောတိသတ္ထ ကို mythology ပုရာဏ်ဒဏ္ဍာရီ မှာ ပေါင်းစပ်လိုက်တာကို နားလည်ရင် ပဋိမာစတဲ့ အနုပညာကို နားလည်ခံစားတတ်ပါတယ်။

ဆက်ပြောပါ့မယ်။
ဆရာ ဦးဇော်မင်းဦးရဲ့ facebook page မှ (Zaw Min-Oo)

https://www.facebook.com/zaw.m....inoo.12935756?mibext

image

ပဋိမာအနုပညာရဲ့ သဘော ၁

ဦးစဝ်ထွန်းမှတ်ဝင်းရဲ့ မုဒြာစာအုပ်လို စာအုပ်မျိုးမှာ မုဒြာဖော်ပြချက်တွေထဲ ဘာရသမြောက်တယ်ဆိုတာ ထည့်ရေးထားတတ်တယ်။ ဥပမာ သမာဟိတမုဒြာဟာ သန္တရသမြောက်တယ်။ ဒီသဘောတရားကို ဖတ်သူတွေ လျစ်လျူရှုမိတတ်တယ်။ တကယ်က ပဋိမာအနုပညာတွေထဲ ရသသဘောတရားကို ဌာပနာပြီး ငုံထားတာဖြစ်ပါတယ်။

ရသသဘောတရားကို အိန္ဒိယမူမှာ ဘရတမုနိနဲ့တွဲပြီး သိပါတယ်။ နာဋျသျှတ္တရ ကျမ်းကို ရေးသားသူဖြစ်ပါတယ်။ ပါဠိလို နစ္စသတ္ထလို့ ဘာသာပြန်နိုင်တယ်။ Dramaturgy ပြဇာတ်ထုံးကို ဖော်ပြတယ်။ အနုပညာရဲ့ တာဝန်ဟာ လူ့စိတ်ကို ဖမ်းစားပြီး ရသကိုဖော်ကျူးဖို့ ဖြစ်တယ်။ ဒီရသကို ဖော်ကျူးတဲ့ ဒိဿအနုပညာတွေအတွက် နာဋျသတ္ထ ဟာ normative treatise စံပြုကျမ်းဖြစ်ပါတယ်။

ပါဠိအလင်္ကာကျမ်းမှာ ရသာဝဗောဓ ဆိုတဲ့ အခန်း၅ မှာ အကျဉ်းနည်းအားဖြင့် ဖော်ပြပါရှိပါတယ်။ စာဖတ်သူအများစု insight မမိဘူးလို့ ကျနော် ယူဆတဲ့အတွက် ဒီပို့စ်တ်တွေကို ရေးပါ့မယ်။

အခြေခံအားဖြင့် အနုပညာလက်ရာတခုမှာ အဖြူထည်သဘော လက်ရာကောင်းမှု၊ အကွန့်အညွန့်သဘောနဲ့ သင်္ကေတသဘော အပြင် ရသမြောက်အောင် ဖမ်းစားနိုင်မှုသဘော လည်းပါဝင်ပါတယ်။ ဒါကို ဂုဏ်၊ အလင်္ကာ၊ ရသလို့ ခေါ်ပါတယ်။ ဘရတမုနိက ရသဟာ အရေးကြီးဆုံးလို့ ယူဆလို့ ရသဂိုဏ်းလို့ ခေါ်တယ်။ ဓွနိဂိုဏ်း ဂုဏ်ဂိုဏ်းတွေလည်း ရှိပါတယ်။

ရသ အခြေခံ၉မျိုးရှိတယ်။ (ဘရတမုနိကပြောတော့ ၈ မျိုး။) ရသတမျိုးစီ တမျိုးစီဖြစ်ပေါ်ဖို့အတွက် လူ့စိတ်ရဲ့အခံ unconscious (ဘာဝ)ကို ပြင်ပဗဟိဒ္ဓအနုပညာအားရဲ့ လှုံ့နှိုးဆော်မှု stimulus (ဝိဘာဝ) အတိုက်ဓာတ် နဲ့ ထိခိုက်စေခြင်းအားဖြင့် ရသတွေ ဖြစ်ပေါ်ရရှိပါတယ်။

ဘာဝ ဝိဘာဝကို ဌာယီဘာဝ သဉ္စာယီဘာဝ အနုဘာဝ သာတွိကာဘာဝ (ဗျဘိစာရီဘာဝ) လို့ အနုစိပ်ပြီး ဘာတွေဘယ်လိုထည့်သွင်းဖော်ပြမလဲလို့ စဉ်းစားထည့်သွင်းလိုက်တဲ့အခါ လိုအပ်တဲ့ရသကို မြောက်အောင် ဖန်တီးတတ်လာတော့တယ်။ ဘာဝ ၄၉ မျိုးအထိ ဘရတမုနိ က ခွဲပြတယ်။

ဒီသဘောတရားကို အိန္ဒိယမူအသီးသီးရဲ့ လောကပညတ္တိ လောကဒီပဏီစတဲ့ ကျမ်းတွေအဆို cosmology နဲ့ astronomy ဇောတိသတ္ထ ကို mythology ပုရာဏ်ဒဏ္ဍာရီ မှာ ပေါင်းစပ်လိုက်တာကို နားလည်ရင် ပဋိမာစတဲ့ အနုပညာကို နားလည်ခံစားတတ်ပါတယ်။

ဆက်ပြောပါ့မယ်။
ဆရာ ဦးဇော်မင်းဦးရဲ့ facebook page မှ (Zaw Min-Oo)

https://www.facebook.com/zaw.m....inoo.12935756?mibext

image

ပဋိမာအနုပညာရဲ့ သဘော ၁

ဦးစဝ်ထွန်းမှတ်ဝင်းရဲ့ မုဒြာစာအုပ်လို စာအုပ်မျိုးမှာ မုဒြာဖော်ပြချက်တွေထဲ ဘာရသမြောက်တယ်ဆိုတာ ထည့်ရေးထားတတ်တယ်။ ဥပမာ သမာဟိတမုဒြာဟာ သန္တရသမြောက်တယ်။ ဒီသဘောတရားကို ဖတ်သူတွေ လျစ်လျူရှုမိတတ်တယ်။ တကယ်က ပဋိမာအနုပညာတွေထဲ ရသသဘောတရားကို ဌာပနာပြီး ငုံထားတာဖြစ်ပါတယ်။

ရသသဘောတရားကို အိန္ဒိယမူမှာ ဘရတမုနိနဲ့တွဲပြီး သိပါတယ်။ နာဋျသျှတ္တရ ကျမ်းကို ရေးသားသူဖြစ်ပါတယ်။ ပါဠိလို နစ္စသတ္ထလို့ ဘာသာပြန်နိုင်တယ်။ Dramaturgy ပြဇာတ်ထုံးကို ဖော်ပြတယ်။ အနုပညာရဲ့ တာဝန်ဟာ လူ့စိတ်ကို ဖမ်းစားပြီး ရသကိုဖော်ကျူးဖို့ ဖြစ်တယ်။ ဒီရသကို ဖော်ကျူးတဲ့ ဒိဿအနုပညာတွေအတွက် နာဋျသတ္ထ ဟာ normative treatise စံပြုကျမ်းဖြစ်ပါတယ်။

ပါဠိအလင်္ကာကျမ်းမှာ ရသာဝဗောဓ ဆိုတဲ့ အခန်း၅ မှာ အကျဉ်းနည်းအားဖြင့် ဖော်ပြပါရှိပါတယ်။ စာဖတ်သူအများစု insight မမိဘူးလို့ ကျနော် ယူဆတဲ့အတွက် ဒီပို့စ်တ်တွေကို ရေးပါ့မယ်။

အခြေခံအားဖြင့် အနုပညာလက်ရာတခုမှာ အဖြူထည်သဘော လက်ရာကောင်းမှု၊ အကွန့်အညွန့်သဘောနဲ့ သင်္ကေတသဘော အပြင် ရသမြောက်အောင် ဖမ်းစားနိုင်မှုသဘော လည်းပါဝင်ပါတယ်။ ဒါကို ဂုဏ်၊ အလင်္ကာ၊ ရသလို့ ခေါ်ပါတယ်။ ဘရတမုနိက ရသဟာ အရေးကြီးဆုံးလို့ ယူဆလို့ ရသဂိုဏ်းလို့ ခေါ်တယ်။ ဓွနိဂိုဏ်း ဂုဏ်ဂိုဏ်းတွေလည်း ရှိပါတယ်။

ရသ အခြေခံ၉မျိုးရှိတယ်။ (ဘရတမုနိကပြောတော့ ၈ မျိုး။) ရသတမျိုးစီ တမျိုးစီဖြစ်ပေါ်ဖို့အတွက် လူ့စိတ်ရဲ့အခံ unconscious (ဘာဝ)ကို ပြင်ပဗဟိဒ္ဓအနုပညာအားရဲ့ လှုံ့နှိုးဆော်မှု stimulus (ဝိဘာဝ) အတိုက်ဓာတ် နဲ့ ထိခိုက်စေခြင်းအားဖြင့် ရသတွေ ဖြစ်ပေါ်ရရှိပါတယ်။

ဘာဝ ဝိဘာဝကို ဌာယီဘာဝ သဉ္စာယီဘာဝ အနုဘာဝ သာတွိကာဘာဝ (ဗျဘိစာရီဘာဝ) လို့ အနုစိပ်ပြီး ဘာတွေဘယ်လိုထည့်သွင်းဖော်ပြမလဲလို့ စဉ်းစားထည့်သွင်းလိုက်တဲ့အခါ လိုအပ်တဲ့ရသကို မြောက်အောင် ဖန်တီးတတ်လာတော့တယ်။ ဘာဝ ၄၉ မျိုးအထိ ဘရတမုနိ က ခွဲပြတယ်။

ဒီသဘောတရားကို အိန္ဒိယမူအသီးသီးရဲ့ လောကပညတ္တိ လောကဒီပဏီစတဲ့ ကျမ်းတွေအဆို cosmology နဲ့ astronomy ဇောတိသတ္ထ ကို mythology ပုရာဏ်ဒဏ္ဍာရီ မှာ ပေါင်းစပ်လိုက်တာကို နားလည်ရင် ပဋိမာစတဲ့ အနုပညာကို နားလည်ခံစားတတ်ပါတယ်။

ဆက်ပြောပါ့မယ်။
ဆရာ ဦးဇော်မင်းဦးရဲ့ facebook page မှ (Zaw Min-Oo)

https://www.facebook.com/zaw.m....inoo.12935756?mibext

image

ပဋိမာအနုပညာရဲ့ သဘော ၁

ဦးစဝ်ထွန်းမှတ်ဝင်းရဲ့ မုဒြာစာအုပ်လို စာအုပ်မျိုးမှာ မုဒြာဖော်ပြချက်တွေထဲ ဘာရသမြောက်တယ်ဆိုတာ ထည့်ရေးထားတတ်တယ်။ ဥပမာ သမာဟိတမုဒြာဟာ သန္တရသမြောက်တယ်။ ဒီသဘောတရားကို ဖတ်သူတွေ လျစ်လျူရှုမိတတ်တယ်။ တကယ်က ပဋိမာအနုပညာတွေထဲ ရသသဘောတရားကို ဌာပနာပြီး ငုံထားတာဖြစ်ပါတယ်။

ရသသဘောတရားကို အိန္ဒိယမူမှာ ဘရတမုနိနဲ့တွဲပြီး သိပါတယ်။ နာဋျသျှတ္တရ ကျမ်းကို ရေးသားသူဖြစ်ပါတယ်။ ပါဠိလို နစ္စသတ္ထလို့ ဘာသာပြန်နိုင်တယ်။ Dramaturgy ပြဇာတ်ထုံးကို ဖော်ပြတယ်။ အနုပညာရဲ့ တာဝန်ဟာ လူ့စိတ်ကို ဖမ်းစားပြီး ရသကိုဖော်ကျူးဖို့ ဖြစ်တယ်။ ဒီရသကို ဖော်ကျူးတဲ့ ဒိဿအနုပညာတွေအတွက် နာဋျသတ္ထ ဟာ normative treatise စံပြုကျမ်းဖြစ်ပါတယ်။

ပါဠိအလင်္ကာကျမ်းမှာ ရသာဝဗောဓ ဆိုတဲ့ အခန်း၅ မှာ အကျဉ်းနည်းအားဖြင့် ဖော်ပြပါရှိပါတယ်။ စာဖတ်သူအများစု insight မမိဘူးလို့ ကျနော် ယူဆတဲ့အတွက် ဒီပို့စ်တ်တွေကို ရေးပါ့မယ်။

အခြေခံအားဖြင့် အနုပညာလက်ရာတခုမှာ အဖြူထည်သဘော လက်ရာကောင်းမှု၊ အကွန့်အညွန့်သဘောနဲ့ သင်္ကေတသဘော အပြင် ရသမြောက်အောင် ဖမ်းစားနိုင်မှုသဘော လည်းပါဝင်ပါတယ်။ ဒါကို ဂုဏ်၊ အလင်္ကာ၊ ရသလို့ ခေါ်ပါတယ်။ ဘရတမုနိက ရသဟာ အရေးကြီးဆုံးလို့ ယူဆလို့ ရသဂိုဏ်းလို့ ခေါ်တယ်။ ဓွနိဂိုဏ်း ဂုဏ်ဂိုဏ်းတွေလည်း ရှိပါတယ်။

ရသ အခြေခံ၉မျိုးရှိတယ်။ (ဘရတမုနိကပြောတော့ ၈ မျိုး။) ရသတမျိုးစီ တမျိုးစီဖြစ်ပေါ်ဖို့အတွက် လူ့စိတ်ရဲ့အခံ unconscious (ဘာဝ)ကို ပြင်ပဗဟိဒ္ဓအနုပညာအားရဲ့ လှုံ့နှိုးဆော်မှု stimulus (ဝိဘာဝ) အတိုက်ဓာတ် နဲ့ ထိခိုက်စေခြင်းအားဖြင့် ရသတွေ ဖြစ်ပေါ်ရရှိပါတယ်။

ဘာဝ ဝိဘာဝကို ဌာယီဘာဝ သဉ္စာယီဘာဝ အနုဘာဝ သာတွိကာဘာဝ (ဗျဘိစာရီဘာဝ) လို့ အနုစိပ်ပြီး ဘာတွေဘယ်လိုထည့်သွင်းဖော်ပြမလဲလို့ စဉ်းစားထည့်သွင်းလိုက်တဲ့အခါ လိုအပ်တဲ့ရသကို မြောက်အောင် ဖန်တီးတတ်လာတော့တယ်။ ဘာဝ ၄၉ မျိုးအထိ ဘရတမုနိ က ခွဲပြတယ်။

ဒီသဘောတရားကို အိန္ဒိယမူအသီးသီးရဲ့ လောကပညတ္တိ လောကဒီပဏီစတဲ့ ကျမ်းတွေအဆို cosmology နဲ့ astronomy ဇောတိသတ္ထ ကို mythology ပုရာဏ်ဒဏ္ဍာရီ မှာ ပေါင်းစပ်လိုက်တာကို နားလည်ရင် ပဋိမာစတဲ့ အနုပညာကို နားလည်ခံစားတတ်ပါတယ်။

ဆက်ပြောပါ့မယ်။
ဆရာ ဦးဇော်မင်းဦးရဲ့ facebook page မှ (Zaw Min-Oo)

https://www.facebook.com/zaw.m....inoo.12935756?mibext

image

ပဋိမာအနုပညာရဲ့ သဘော ၁

ဦးစဝ်ထွန်းမှတ်ဝင်းရဲ့ မုဒြာစာအုပ်လို စာအုပ်မျိုးမှာ မုဒြာဖော်ပြချက်တွေထဲ ဘာရသမြောက်တယ်ဆိုတာ ထည့်ရေးထားတတ်တယ်။ ဥပမာ သမာဟိတမုဒြာဟာ သန္တရသမြောက်တယ်။ ဒီသဘောတရားကို ဖတ်သူတွေ လျစ်လျူရှုမိတတ်တယ်။ တကယ်က ပဋိမာအနုပညာတွေထဲ ရသသဘောတရားကို ဌာပနာပြီး ငုံထားတာဖြစ်ပါတယ်။

ရသသဘောတရားကို အိန္ဒိယမူမှာ ဘရတမုနိနဲ့တွဲပြီး သိပါတယ်။ နာဋျသျှတ္တရ ကျမ်းကို ရေးသားသူဖြစ်ပါတယ်။ ပါဠိလို နစ္စသတ္ထလို့ ဘာသာပြန်နိုင်တယ်။ Dramaturgy ပြဇာတ်ထုံးကို ဖော်ပြတယ်။ အနုပညာရဲ့ တာဝန်ဟာ လူ့စိတ်ကို ဖမ်းစားပြီး ရသကိုဖော်ကျူးဖို့ ဖြစ်တယ်။ ဒီရသကို ဖော်ကျူးတဲ့ ဒိဿအနုပညာတွေအတွက် နာဋျသတ္ထ ဟာ normative treatise စံပြုကျမ်းဖြစ်ပါတယ်။

ပါဠိအလင်္ကာကျမ်းမှာ ရသာဝဗောဓ ဆိုတဲ့ အခန်း၅ မှာ အကျဉ်းနည်းအားဖြင့် ဖော်ပြပါရှိပါတယ်။ စာဖတ်သူအများစု insight မမိဘူးလို့ ကျနော် ယူဆတဲ့အတွက် ဒီပို့စ်တ်တွေကို ရေးပါ့မယ်။

အခြေခံအားဖြင့် အနုပညာလက်ရာတခုမှာ အဖြူထည်သဘော လက်ရာကောင်းမှု၊ အကွန့်အညွန့်သဘောနဲ့ သင်္ကေတသဘော အပြင် ရသမြောက်အောင် ဖမ်းစားနိုင်မှုသဘော လည်းပါဝင်ပါတယ်။ ဒါကို ဂုဏ်၊ အလင်္ကာ၊ ရသလို့ ခေါ်ပါတယ်။ ဘရတမုနိက ရသဟာ အရေးကြီးဆုံးလို့ ယူဆလို့ ရသဂိုဏ်းလို့ ခေါ်တယ်။ ဓွနိဂိုဏ်း ဂုဏ်ဂိုဏ်းတွေလည်း ရှိပါတယ်။

ရသ အခြေခံ၉မျိုးရှိတယ်။ (ဘရတမုနိကပြောတော့ ၈ မျိုး။) ရသတမျိုးစီ တမျိုးစီဖြစ်ပေါ်ဖို့အတွက် လူ့စိတ်ရဲ့အခံ unconscious (ဘာဝ)ကို ပြင်ပဗဟိဒ္ဓအနုပညာအားရဲ့ လှုံ့နှိုးဆော်မှု stimulus (ဝိဘာဝ) အတိုက်ဓာတ် နဲ့ ထိခိုက်စေခြင်းအားဖြင့် ရသတွေ ဖြစ်ပေါ်ရရှိပါတယ်။

ဘာဝ ဝိဘာဝကို ဌာယီဘာဝ သဉ္စာယီဘာဝ အနုဘာဝ သာတွိကာဘာဝ (ဗျဘိစာရီဘာဝ) လို့ အနုစိပ်ပြီး ဘာတွေဘယ်လိုထည့်သွင်းဖော်ပြမလဲလို့ စဉ်းစားထည့်သွင်းလိုက်တဲ့အခါ လိုအပ်တဲ့ရသကို မြောက်အောင် ဖန်တီးတတ်လာတော့တယ်။ ဘာဝ ၄၉ မျိုးအထိ ဘရတမုနိ က ခွဲပြတယ်။

ဒီသဘောတရားကို အိန္ဒိယမူအသီးသီးရဲ့ လောကပညတ္တိ လောကဒီပဏီစတဲ့ ကျမ်းတွေအဆို cosmology နဲ့ astronomy ဇောတိသတ္ထ ကို mythology ပုရာဏ်ဒဏ္ဍာရီ မှာ ပေါင်းစပ်လိုက်တာကို နားလည်ရင် ပဋိမာစတဲ့ အနုပညာကို နားလည်ခံစားတတ်ပါတယ်။

ဆက်ပြောပါ့မယ်။
ဆရာ ဦးဇော်မင်းဦးရဲ့ facebook page မှ (Zaw Min-Oo)

https://www.facebook.com/zaw.m....inoo.12935756?mibext

Update Your Browser

imageimage
+4

မစ္ဆရိယစိတ်က အလွန်ကြောက်ဖို့ကောင်းတာ။ သူတပါး အဆင်ပြေနေတာ၊ အောင်မြင်နေတာ၊ ကြီးပွားသွားမှာကို မနာလိုတဲ့စိတ်ပေါ့။

တချို့တွေရှိတယ် သူတပါး အဆင်ပြေနေရင်ပျဂာ်စီးစေချင်တာ။ အဲ့ဒီလူ ဒုက္ခရောက်သွားတော့ သူတို့အတွက် အကျိုးရှိလားဆိုရင် မရှိဘူး။ သူတို့အကျိုးစီးပွားကို ထိခိုက်အောင် လုပ်ထားလားဆိုရင်လဲ မလုပ်ထားဘူး။ သူ့ဘာသာနေတဲ့လူကို သက်သက်မနာလိုဖြစ်ပြီး ပျဂာ်စီးရာ ပျက်စီးကြောင်း လုပ်၊ ကိုင်၊ ပြော၊ ဆို ကြတာ။
အဲဒီလို မစ္ဆရိယအားကြီးတဲ့သူက ဒီဘဝမှာလဲ သူတို့စိတ်နဲ့သူတို့ ပူလောင်ပြီး ဘဝမှာအဆင်မပြေကြဘူး။
နောက်ဘဝတွေကျရင်လဲ လာဘ်လာဘ ပိတ်ဆို့တတ်တယ်။

ဘုရားလက်ထက်တုန်းက မစ္ဆရိယအားကြီးပြီး သူတပါး လာဘ်လာဘကို တားဆီးခဲ့တဲ့ ဘုန်းကြီးတပါးဟာ ပျံလွန်တော်မူတော့ နောက်ဘဝတွေမှာ သူဆင်းရဲတံငါသည်ဗိုက်ထဲဝင်စားတာတောင် သူနေတဲ့ရွာမှာ ငါးရှာမရ လာဘ်တိတ်ကြတယ်။ အကုသိုလ်တယောက်ရှိနေပြီ ဆိုပြီး ရွာမှာတဖွဲ့စီခွဲလိုက်တဲ့အခါ နောက်ဆုံးမှာ သူ့ကိုယ်ဝန်နဲ့သူ့အမေပဲကျန်တော့တယ်။ သူ့မိခင်ကိုယ်တိုင်လဲ လာဘ်တိတ်လွန်းတဲ့ဒဏ်မခံနိုင်လို့မွေးပြီး ဝောာင်းစားနိုင်တဲ့အရွယ်ထဲက စွန့်ပစ်သွားတယ်။

နောက်ဆုံး ရဟန္တာဖြစ်တာတောင် ဆွမ်း ဝ လင်အောင်မစားရဘဲ သူဆွမ်းရပ်တာတောင် ဆွမ်းလောင်းမယ့် ဒကာတွေက မမြင်ကြတာမျိုးအထိဖြစ်ခဲ့ရတယ်။

မစ္ဆရိယစိတ်က သိပ်ကိုကြောက်ဖို့ကောင်းပါတယ်။ အခုလို အစစအရာရာ အဆင်မပြေတဲ့ကာလမှာ သူတပါးကို ပျဂာ်စီးအောင်လုပ်ရင် သူ့နောက်က မှီခိုတဲ့မိသားစုတွေပါ ဒုက္ခရောက်မှာမို့ အင်မတန်အကုသိုလ်ကြီးတယ်။
သူတပါးအပေါ်ကို စိတ်ကောင်းမွေးပါ။ မလိုတဲ့ အကုသိုလ်တွေ အလေးခံပြီး နောက်ဘဝ မသယ်ပါနဲ့။ ဒီနေ့နဲ့ မနက်ဖြန်ဘာဖြစ်မလဲ မသိတဲ့ လူ့ဘဝမှာ ဆင်းရဲလိုခြင်း အချင်းချင်း ကင်းရှင်းကြပါစေ။

#thawthawhninoo
#crd

1 y - Translate - Youtube

YouTube ဆိုတာ အခမဲ့ University ကြီးပါ 🚀

လေ့လာနိုင်ရင် online ကပိုက်ဆံရှာနိုင်တဲ့
Skill တွေကို စုစည်းပေးထားပါတယ် 🙏🏻

မြန်မာလိုပြောတဲ့ video playlist တွေကြီးပါပဲ

🟡Computer အခြေခံလေ့လာချင်ရင်



🟡Programming



🟡Python



🟡Photoshop



🟡illustrator



🟡Illustrator CC



🟡Alight Motion



🟡Canva



🟡ChatGPT



🟡 တိုးတက်ဖို့ idea ကောင်းတွေရဖို့ကျနော့်ရဲ့ youtube channel



thelapyae
#crd