1 y - Translate

တစ်ဘို့ထဲပဲ ကြည့်နေမလား

ယနေ့ခေတ်ကြီးထဲမှာ ဘယ်နေရာပဲ ကြည့်ကြည့် တစ်ဦးချင်း လုပ်ဆောင်ရတာထက် အပေါင်း အစုအဖွဲ့နဲ့ လုပ်ဆောင်ရတာမျိုးဟာ အင်မတန် အရေးပါပြီး တကယ်လည်း အလုပ်ဖြစ်နေတဲ့ နည်းလမ်း ဖြစ်ပါတယ်။
ဒါပေမယ့် တစ်ဘို့ထဲ ကြည့်တတ်သူများလည်း ပတ်ဝန်းကျင်မှာ ရှိနေဆဲပါပဲ။ သူတို့ဟာ ဘယ်လိုလူတွေလဲ….။

ငါ့ အဆင်ပြေရင် ပြီးရော၊ ငါ့လက်က လွတ် ဗြွတ် ဆိုတဲ့ သူမျိုးတွေ ဖြစ်ပါတယ်။ မိမိဟာ ဘဝမှာ အောင်မြင်ချင်တယ်၊ ထိပ်ဆုံးနေရာကို ရောက်ချင်တယ်ဆိုရင် အစအဆုံး သိရ၊ ကြည့်ရ၊ နားလည်တတ်ရပါမယ်။ ကားထုတ်တဲ့ စက်ရုပ်တစ်ခုမှာ မိမိကို ကား အော်ဒီယို (အသံစနစ်) ကို စစ်ဆေးရတဲ့ အပိုင်းပဲ တာဝန်ပေးထားလို့ ရောက်လာသမျှကားကို အော်ဒီယိုပဲ စစ်ပေးတယ်။ ဘီးပေါက်နေလဲ ငါနဲ့မဆိုင် ဆိုပြီးတော့ ပစ်ထားလည်း ရပါတယ်။ ဒါပေမယ့် သင်ပစ်ထားမှာလား။ နောက်ဆုံး ရလဒ်ကတော့ ကားဟာ ဈေးကွက် ရောက်တဲ့အခါ ဘီးမကောင်းတာကြောင့် ပြန်လည် သိမ်းဆည်းရတဲ့ အဖြစ်မျိုး ဖြစ်တတ်ပါတယ်။ တကယ်လည်း ကားထုတ်လုပ်ရေးတွေမှာ အဖြစ်များပါတယ်။ ဘာကြောင့်လဲဆို ကားထုတ်လုပ်တဲ့ Process ဟာ အတော်လေး ရှည်လို့ ဖြစ်ပါတယ်။ ကားအတွက် ဘော်ဒီ ဖရိန် သံအရည်ကြိုတာကနေစလို့ ကားမီးလုံးထဲ ဝါယာကြိုးခွေထည့်တာအထိ အတော်လေး အသေးစိတ်ပါတယ်။ ဒါကြောင့်ပဲ ကားကုမ္ပဏီတွေဟာ ကားတွေကို ပြန်ပြီးတော့ Recall တွေ ခေါ်နေရတာကို မြင်ရပါလိမ့်မယ်။ ဒီလိုပဲ စမတ်ဖုန်း အချို့ဟာလည်း ဘယ်အပိုင်း အားနည်းလို့ ဘာအပိုင်းအားနည်းလို့ ဆိုပြီးတော့ ပြန်လည်သိမ်းရ ပါတယ်။ ဒါတွေဟာ ဥပမာ အနည်းငယ်ပဲ ရှိပါ သေးတယ်။

မိမိဟာ ကုမ္ပဏီတစ်ခုမှာ ဌာန တစ်ခုမှာ လုပ်တယ်ပဲ ထားပါတော့တယ်။ HR ပဲ ဖြစ်ဖြစ်၊ Accounting ပဲ ဖြစ်ဖြစ်၊ Marketing ပဲ ဖြစ်ဖြစ်၊ Sale ပဲ ဖြစ်ဖြစ်ပေါ့။ ကဲ ဒီလ ရောင်းအားတက်ဖို့အတွက် Marketing တွေ အရမ်းလုပ်မယ်ဟေ့ဆိုပြီးတော့ လုပ်လိုက်မယ်။ ရောင်းချင်တဲ့ ပစ္စည်းက ဆိုင်တိုင်းရဖို့အတွက် ဖြန့်ဖြူးရောင်းချရေးအပိုင်း ကို ကောင်းအောင် မလုပ်နိုင်ဘူး။ ဘယ်ဆိုင်မေးမေး မရှိဘူးဆိုရင် ဘာထူးလဲ။ Sale လည်း ကောင်းပြီး Marketing လည်း ကောင်းပြီ။ ကုန်ပစ္စည်းထုတ်ကတည်းက ထုတ်လုပ်ရေး (production) မှာ အမှားအယွင်း (Error) ဖြစ်တယ်ဆိုရင် ဘယ်လိုလုပ်မလဲ။

ဘယ်အလုပ်ကို မဆို ငါ့လက်ကလွတ် ဗြွတ် လုပ်လိုက်ရင် ဆိုးကျိုးပဲ ဖြစ်ပါလိမ့်မယ်။ အစုအဖွဲ့နဲ့ လုပ်ဆောင်တတ်တဲ့ စိတ် ၊ Team Working ဆိုတဲ့ စိတ်ဟာ ငါ့ Marketing အဖွဲ့၊ ငါ့ HR အဖွဲ့၊ ငါ့ Finance အဖွဲ့ဆိုပြီးတော့အဖွဲ့လေးတွေဖွဲ့ဖို့မဟုတ်ပါဘူး။ ဒါငါတို့ ကုမ္ပဏီ၊ ဒါငါတို့ စုပေါင်းလုပ်ဆောင်ချက် အစရှိသဖြင့် မြင်တတ်ရပါမယ်။ ကုမ္ပဏီအောင်မြင်မှုဟာ မိမိ အောင်မြင်မှု၊ ကုမ္ပဏီကျရှုံးမှုဟာ မိမိကျရှုံးမှုပဲ ဖြစ်ပါတယ်။ ဒီတော့ ထောင်ဂဏန်းရှိနေတဲ့ ကုမ္ပဏီဖြစ်နေရင်ကော Team work ဘယ်လိုလုပ်မလဲလို့ မေးကြတယ်။ အကောင်းဆုံးကတော့ ကိုယ့်တာဝန် ကိုယ်ကျေပြီး မိမိနဲ့ ဆက်စပ်ပြီး လုပ်နေရတဲ့ လူတိုင်းအတွက်လည်း အကောင်းဆုံး ဝန်ဆောင်ပေး လုပ်ဆောင်ပေးတတ်ဖို့ ဖြစ်ပါတယ်။ မိမိရဲ့ တာဝန်လည်း ကျေမယ်။ မိမိနဲ့ ဆက်စပ်လုပ်ရတဲ့ သူတွေကိုလည်း စိတ်ချမ်းသာ အဆင်ပြေအောင် လုပ်ပေးန်ိုင်တယ်ဆိုရင် Team work ကောင်းတယ်လို့ အခြေခံအားဖြင့် ဆိုရပါမယ်။ ငါ့တာဝန်ငါပြီးပြီ နင်ဘယ် ဌာနသွားပြီး ဘာလုပ်ရမယ်ဆိုတာ ကိုယ့်ကိုယ်ကို စုံစမ်းလို့ ပြောသင့်တယ်လို့ ထင်ပါသလား။ မသိဘူးမရှိဘူးလို့ ပြောလိုက်တာထက်၊ ကျွန်တော်၊ ကျွန်မ မသိဘူး။ ဒါပေမယ့် ဒီလူ၊ ဒီလူတွေတော့ သိနိုင်ပါတယ်။ သူတို့ကို မေးကြည့်ပါနော် စသည်ဖြင့်ပေါ့။

မှန်တာပြော ရွာပြင်ထုတ်ခံရဆိုတဲ့ မြန်မာ့ဆိုရိုးလည်း ရှိပါတယ်။ ဟုတ်ပါတယ်။ အင်္ဂလိပ်စကားမှာ Could you please help us doing this or those ဆိုတာမျိုးတွေ ပြောရင် အဆင်ပြေတယ်။ May be you should contact him for this လည်း ရတယ်။ အင်္ဂလိပ်စကားကို ယဉ်ကျေးဖို့အတွက် please, may be, should တွေကို သုံးရပေမယ့် မြန်မာစကားမှာတော့ အဲ့လို နွဲ့နွဲ့လျလျသိပ်မရှိပါဘူး။ ကျေးဇူးပြုပြီး ဒါလေးတစ်ချက် လုပ်ပေးပါလား ဆိုတာမျိုးပြောရင်တောင် မင်းငါ့ကို မခင်ဘူးလားဆိုပြီးတော့ ဖြစ်တတ် ပါတယ်။ ဒီတော့ မြန်မာစကားနဲ့ မိမိရဲ့ ပြောဆိုမှုဟာ တစ်ဖက်သား စိတ်ချမ်းသာ အဆင်ပြေဖို့အတွက်ဆိုရင် မျက်နှာက အပြုံးဆောင်၊ အသံကို မာနေအောင်မထားပဲ ပျော့ပြောင်းဖို့ လိုအပ်ပါတယ်။

ဒါတွေပြောလို့ ပိုတယ်မထင်ပါနဲ့။ အသံခပ်မာမာနဲ့ အဆက်ဆံခံရပြီး မျက်နှာကြီး စူပုတ်နေတဲ့ လူတွေနဲ့ စကားပြောရတဲ့အခါ မိမိ ဘယ်လိုခံစား ရတယ်ဆိုတာ မိမိ အသိဆုံးပါ။ ဒီတော့ မြန်မာလူမျိုးအချင်းချင်း Team Work ကောင်းဖို့အတွက် ဆက်ဆံရေးကောင်းဖို့ အရင်စပါတယ်။ ဘာကြောင့်လဲဆို ဒီ ဆက်ဆံရေးအပေါ်မှာပဲ မူတည်လို့ လူတစ်ဦးနဲ့တစ်ဦး အထင်မှားမှုတွေ ဖြစ်ပြီး သူတစ်ဖွဲ့ ကိုယ်တစ်ဖွဲ့တွေ ကွဲတာဟာ အများစု ဖြစ်ရပ် ဖြစ်ပါတယ်။ ဒါကြောင့်မို့ မြန်မာလူမျိုးများ Team work ကောင်းကောင်း လုပ်ဆောင်ပြီး လုပ်ငန်းဖြစ်စဉ်ကြီး တစ်ခုလုံးအတွက် ကြည့်ရှု လုပ်ဆောင်တတ်ဖို့ စေတနာဖြင့် ရေးသား မျှဝေပေးလိုက်ရ ပါတယ်။

image
1 y - Translate

မီး-မှုတ်နိုင်တဲ့ စက်ရုပ်ခွေးတွေ

Thermonator လို့ နာမည်ပေးထားတဲ့ ဒီစက်ရုပ်ခွေးတွေဟာ Throwflame ကုမ္မဏီက ထုတ်လုပ်ထားတာပဲဖြစ်ပါတယ်။ မနှစ်ကတည်းက မိတ်ဆက်ခဲ့တာဖြစ်ပြီး ဒီစက်ရုပ်ခွေးတွေဟာ ပုံစံအမျိုးမျိုးဖြင့် မီး-မှုတ်နိုင်ကြောင်းကိုလည်း ပြသခဲ့ကြပါတယ်။ အဲ့ဒီနောက် ကုမ္ပဏီဘက်မှ စက်ရုပ်ခွေးကို ပိုမိုပြီးပြည့်စုံတဲ့ ကိရိယာများနှင့် တပ်ဆင်ပြုပြင်ခဲ့ပြီး လက်ရှိမှာတော့ အမေရိကန်နိုင်ငံမှာ ဒေါ်လာ (၉၄၂၀) ဖြင့် တရားဝင်ဝယ်ယူနိုင်ပြီပဲဖြစ်ပါတယ်။

ကုမ္ပဏီဖက်မှ စတင်မိတ်ဆက်ခဲ့စဉ်က မီး-မှုတ်နိုင်တဲ့ ဒီစက်ရုပ်ခွေးတွေဟာ လူသားတွေအတွက် လက်နက်တစ်ခုမဟုတ်ပဲ တောရိုင်းတိရစ္ဆာန်များထိန်းချုပ်ရန်၊ ရေခဲများကို ဖယ်ရှားရန်နဲ့ ဖျော်ဖြေရေးလုပ်ငန်းအချို့အတွက်သာ ဖြစ်တယ်လို့ ပြောကြားခဲ့ပါတယ်။

ဒီစက်ရုပ်ခွေးတွေက ပေ ၃၀ အကွာအဝေးမှာရှိတဲ့ ဂျက်လေယာဉ်များကိုတောင် မီး-မှုတ်နိုင်ပြီး ညအချိန်နဲ့ အမှောင်နေရာများမှာ လေဆာ၊ ဓါတ်မီးပုံစံနဲ့လည်း အသုံးပြုနိုင်မှာပါ။ စက်ရုပ်ခွေးတွေကို စမတ်ဖုန်းကတဆင့် Wifi, Bluetooth တို့နဲ့ထိန်းချုပ်နိုင်ပြီး ၁ နာရီ ဘတ်ထရီအားခံပါတယ်။

လက်ရှိမှာတော့ ဒီစက်ရုပ်ခွေးအပေါ် ကောင်းတဲ့မှတ်ချက်တွေလည်း များသလို အန္တရာယ်ဖြစ်စေနိုင်တဲ့ အကြောင်းအရင်းတွေကိုလည်း ပြောနေကြပါတယ်။ မိတ်ဆွေတို့ရော မီး-မှုတ်နိုင်တဲ့ ဒီစက်ရုပ်ခွေးအပေါ် ထင်မြင်မိတာလေးတွေ ပြောသွားပေးခဲ့ပါဦး။

image
1 y - Translate

5G ထက် အဆ ၂၀ မြန်တဲ့ 6G wireless ကိရိယာတစ်ခုကို ဂျပန်လုပ်ငန်းစုတွေ ဖန်တီး

ဂျပန်နိုင်ငံမှ ဆက်သွယ်ရေးလုပ်ငန်းစုတွေ ပူးပေါင်းထားတဲ့ အဖွဲ့အစည်းတစ်ခုဟာ 5G ထက် အဆ ၂၀ မြန်တဲ့ 6G wireless ကိရိယာတစ်ခု ဖန်တီးခဲ့ပါတယ်။ အဲဒီကိရိယာဟာ ပေ ၃၃၀ အကွာအဝေးအတွင်း တစ်စက္ကန့်ကို 100 gigabits (Gbps)နှုန်း ဒေတာတွေ ပို့လွှတ်နိုင်စွမ်းရှိတယ်လို့ ဆိုပါတယ်။

DOCOMO ၊ NTT Corporation ၊ NEC Corporation ၊ Fujitsu လုပ်ငန်းစုတွေ ပူးပေါင်းထားတဲ့ အဖွဲ့အစည်းဟာ ၂၀၂၁ ခုနှစ်ကတည်းက 6G ကိရိယာကို သုတေသနပြု၊ ဖန်တီးခဲ့ကြတာပါ။

Ref: Japan develops world’s first 6G device that’s 20 times faster than 5G

image

which one is your favorite?

flowerlover

Cat joke be like

your favorite hair style

1 y - Translate

Alesund, Norway 💙💙💙💙

image
1 y - Translate

Google က Apple ရဲ့ iPhone , iPad , Mac တွေပေါ်မှာ Default Search Engine ဖြစ်ဖို့ နှစ်စဉ် ဒေါ်လာတွေပေးနေရပါသတဲ့

2022 တုန်းက 10 Billion လောက်သတင်းထွက်ခဲ့ပေမဲ့ အခုသတင်းကတော့ 20 Billion တောင်ပေးနေရတာဆိုတော့ သိပ်မများတဲ့အချိန်အတွင်းမှာ 2 ဆ လောက်ပိုပေးနေရပုံပဲ

Google နဲ့ Apple တို့ရဲ့ ဇာတ်လမ်းလေးက 2002 ခုနှစ်ထဲကစတာပါတဲ့ Apple Devices ပေါ်မှာ Default Search Engine ဆို Google ဖြစ်နေတာ နှစ် ၂၀ ကျော်ပါပြီ

Microsoft Bing နဲ့ Apple ၊ Google တို့ရဲ့ သုံးပွင့်ဆိုင် ဇာတ်လမ်းလေးလဲရှိခဲ့ပါသေးတယ် Apple ၊ Google တို့ ပူးပေါင်းနေမှုကြောင့် Bing က ယှဉ််မရဖြစ်နေတယ်လို့ Microsoft CEO ကပြောခဲ့တာပါ

တစ်ချိန်တုန်းကလဲ Bing ဘက်က Apple စီကို ရောင်းချချင်ပေမဲ့ Apple က ငြင်းဆန်ပြီး ပြန်ပြောခဲ့တာ Bing ဘက်ကနေ အမှီလိုက်နိုင်တဲ့ အနေအထားမျိုးမရှိမှာစိုးရိမ်ခဲ့သလို Apple သုံးသူတွေကလဲ Google ကသာ အကောင်းဆုံးဖြစ်တယ်လို့ ထင်နေကြတာဆိုပြီး တုံ့ပြန်ခဲ့တာပါ

image
1 y - Translate

" #value_driven_marketing "

Marketing လို့ကြားလိုက်တာနဲ့ လူတိုင်းမြင်တာကတော့ အပြင်တွေထွက်၊ Customers တွေဝယ်အောင် မြူဆွယ်၊ တစ်နည်းအားဖြင့် ဈေးရောင်းကြတယ်ပေါ့။

တကယ်တမ်း Marketing ပြုလုပ်ရာမှာ မိမိကုမ္ပဏီ အရောင်းတက်ဖို့ Brand ကို Market ထဲထိုးဖောက်ဝင်ရောက်ရတယ်၊ ကုမ္ပဏီရဲ့ စီးပွားရေးဈေးကွက် အတွင်းမှာပဲ Customers တွေ အမြဲရှိနေအောင်၊ ဝယ်ဖြစ်အောင် ကြိုးစားရတယ်။

နောက်ထပ် Customer Retention ရအောင် Promotion တွေ လုပ်ရမယ်၊ ပြောရရင်တော့ အကောင်းဆုံးဖြစ်တဲ့ Strategy တွေကို အသုံးချပြီး အရောင်းမြှင့်တင်ခြင်း၊
ထုတ်ကုန် ဖွံ့ဖြိုးတိုးတက်အောင် ဆောင်ရွက်ခြင်း စတဲ့ အရာတွေပါဝင်ပါတယ်။

Marketing သမားတွေဘာလုပ်ရတာလဲ ?

Marketer တွေရဲ့အလုပ်က မိမိ Target ထားတဲ့ Customer Focus Groups, မိမိကုမ္ပဏီရဲ့ Product, Services နဲ့အညီ အကောင်းမွန်ဆုံး Strategy ကို ဖန်တီးတည်ဆောက် ကြရတယ်၊ အကောင်အထည်ဖော်ကြတယ်။

ဘယ်လိုမျိုး Strategy တွေကို အသုံးပြုသင့်တယ် ဆိုတဲ့ ဆုံးဖြတ်ချက်တွေကတော့ Marketer တစ်ယောက်နဲ့ တစ်
ယောက် ကွဲပြားခြားနားကြပါတယ်။

ဒီထက်အရေးကြီးတာက မိမိ Customers တွေရဲ့ Daily Lifestyle ကို အကျိုးရှိစေမယ့် အစီအစဉ်တွေကတဆင့် ကိုယ့်ရဲ့ Product and Services ကို အမြဲတမ်းဝယ် အသုံးပြုဖြစ်အောင်၊ TOM (Top of Mind) ဖြစ်အောင်
လုပ်ဆောင်ဖို့လည်း အရေးတကြီး လိုအပ်ပါသေးတယ်။ အဲဒီအခါမှာ Marketer တွေအနေနဲ့ Customer တွေကို Value Added ဖြစ်စေမယ့် Information တွေပေးခြင်း၊ Unique Value တည်ဆောက်ထားခြင်းက များစွာအရေး
ကြီးတဲ့ အခန်းကဏ္ဍပဲဖြစ်ပါတယ်။

Sales တက်ဖို့ Marketer တွေ ဘာလုပ်ကြလဲ ?

Value Driven Marketing ပြုလုပ်ရာမှာ ဈေးဝယ်သူတွေဟာ မိမိကုမ္ပဏီက ထုတ်ကုန်နဲ့ ဝန်ဆောင်မှုတွေကိုပဲ စဉ်ဆက်မပြတ် အမြဲတမ်း အားပေးအောင် အကောင်းဆုံး ဆောင်ရွက်နိုင်ရမှာပဲ ဖြစ်ပါတယ်။ ခဏခဏလာဝယ်ဖို့နဲ့
Sales တက်ဖို့ဆိုတာ မိမိ ကုန်အမှတ်တံဆိပ်အပေါ် Loyalty ရှိနေမှ ရမှာဖြစ်ပါတယ်။

Shopping Experience ကောင်းတစ်ခုပေးနိုင်ဖို့ Product ထိတွေ့နေရတဲ့ နေရာတွေ အားလုံးမှာ အစစအရာရာ သတိထားရပါတယ်။

Value-Driven Marketing ဆိုတာ -

✅ ဈေးကွက်ရှာဖွေရေး ပြုလုပ်ရာမှာ စဉ်းစားသုံးသပ်သင့်တဲ့ အခြေခံကျတဲ့အရာတစ်ခု ဖြစ်ခြင်း။

✅ မိမိရဲ့ Brand ကို သိရှိစေခြင်း။

✅ Customers တွေရဲ့ Awareness ကောင်းကောင်းရအောင် မိမိရဲ့ Brand Direction အပေါ်မူတည်ပြီး လိုအပ်တဲ့ Tactics တွေပြုလုပ်ခြင်း။

✅ Loyalty တည်ဆောက်ခြင်း။ Loyalty တည်ဆောက်ရာမှာလည်း Short-term ရော Long-term အတွက်ပါ သုံးသပ်ဖို့ လိုအပ်ခြင်း။

✅ Potential Customers တွေအတွက် Positive Moment တွေဖန်တီးပေးခြင်း။

ဥပမာ- သင်္ကြန်မကျခင် ပိတောက်ပန်းနဲ့အလှဆင်တာမျိုး။

✅ Events များ ဖန်တီးပြုလုပ်ပေးခြင်း။

✅ Department အလိုက်ညှိနှိုင်းပြီး နှစ်ဦးနှစ်ဖက် အကျိုးရှိစေနိုင်တဲ့ Promotion များ ဖန်တီးပေးခြင်း။

အခုပြောပြသွားတဲ့ အကြောင်းအရာတွေဟာ Value-driven Marketing နဲ့ ပတ်သက်ပြီး အခြေခံ သိထားသင့်တဲ့ အကြောင်းခြင်းရာတွေပဲ ဖြစ်ပါတယ်။

ဘယ်လိုမျိုး Strategy တွေ၊ Tactics တွေနဲ့ ဆောင်ရွက်တယ် ဆိုတာကတော့ ကိုယ့်ရဲ့ Product/ Services Brand တွေအပေါ် မူတည်ပြီး ကွဲပြား ခြားနားနိုင်ပါတယ်။

အများနဲ့မတူ Value Differentiate လုပ်နိုင်မယ်ဆိုရင်တော့ အကောင်းဆုံးပဲ ဖြစ်ပါတယ်။

မိမိ ကုမ္ပဏီကို Value တည်ဆောက်ရင်း တွန်းအားပေးတိုးတက်လာအောင် မြှင့်တင်ကာ ကုမ္ပဏီအနာဂတ်အောင်မြင်မှုကို ရရှိအောင်လုပ်ကိုင်ကြဖို့ အမှန်တကယ်လိုအပ်ပါတယ်။

image